B-to-b marketeers verhogen hun online marketing budget

Business-to-business bedrijven­ spenderen meer aan marketing en geven ook een groter deel van hun budget uit aan online marketing. Dit blijkt uit het trendsonderzoek “2007 Industrial Marketing Trends Survey” van webconsulent GlobalSpec. Een meerderheid (55%) van de respondenten gaf aan dat hun bedrijf in 2007 meer zal spenderen aan marketing dan in 2006. 61% van de respondenten geeft aan dat online marketing een groter deel van het budget beslaat dan in 2006. Slechts 5% plant minder uit te geven aan online marketing.

Voorts blijkt dat­ 37% minimum een derde­ van hun marketingbudget online willen besteden!

Het minder positieve nieuws is dat social media de b2b bedrijven nog niet echt bereikt hebben. Minder dan 10% verwacht dit jaar meer te zullen uitgeven aan weblogs, podcasts en andere web 2.0 toepassingen. Maar dit is slechts een kwestie van tijd…

Eerder vond GlobalSpec dat 91% van de b-to-b inkopers het internet gebruikt om toeleveranciers te vinden, en dat 45 procent van de b-to-b marketeers werkzaam in deze sector meer dan 6 uur per week online werkzaam is. (Lees verder hierover.)

Bronnen: Global Spec - Marketing Online