Bobex Deutschland gelanceerd op CeBIT 2008

Bobex blijft verder groeien in Europa. Na de succesvolle opzet van lokale platformen in België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland en Luxemburg, hebben we nu ook een Duits handelsplatform opgestart. Het beheer van Bobex Duitsland werd toevertrouwd aan internetspecialist Markus Gradl. De nieuwe site werd vorige week op de CeBIT beurs in Hannover officieel gelanceerd.

Bobex.de is actief op de relatief competitieve Duitse markt. Maar voor Markus Gradl, verantwoordelijke van Bobex Duitsland, biedt de site meer toegevoegde waarde dan de lokale concurrenten : «Wij vertegenwoordigen vandaag een internationaal leveranciersnetwerk. Meer dan 100.000 bedrijven gebruiken onze diensten in Europa. Bovendien onderscheidt Bobex zich door de strenge kwaliteits- en selectiecontroles. Wij controleren elk nieuwe offerteaanvraag alsook alle inschrijvingen».

David Schnall geeft een woordje uitleg: «Ons systeem heeft zich bewezen in de Benelux waar we vandaag de marktleider zijn. Een verdere internationale ontwikkeling leek ons een logische volgende stap. Daarenboven werd onze site vanaf het begin in drie talen ontwikkeld (Nederlands, Frans, Engels) en was het dus eenvoudig om ons ook in Groot-Brittannië, Nederland of Frankrijk te vestigen. Vorig jaar hebben we de applicatie in het Duits vertaald en een Duits team aangeworven. Elke markt heeft zijn eigen cultuur en bijzonderheden. Daarom wordt Bobex in elk land door een lokaal team beheerd.»

Voor Markus Gradl is Bobex een nieuwe en boeiende uitdaging: «Het was mij opgevallen dat in het dagelijks gebruik van het internet in Duitsland het opzoeken van gekwalificeerde leveranciers een moeilijke taak was. Als consulent kwam ik in contact met tal van bedrijven die tijd veloren op het web en assistentie zochten bij hun selectie van toeleveranciers. Bobex leek mij een beproefde oplossing te zijn die een pragmatisch antwoord bood in zowel de marketing en communicatie sector alsook alle andere sectoren».

(Bron: Bobex nieuwsbrief)