Impact en werking van zoekmotoren

De impact van zoekmotoren
Ongeveer 90% van de surfers maakt gebruikt van zoekmotoren. Om een website binnen het kluwen van 3 miljard webpagina’s zichtbaar te maken, moet men die aanmelden bij zoekmotoren en webgidsen. In tegenstelling tot papieren gidsen, worden websites hierin niet vanzelf opgenomen. Aangezien 55% van de online aankopen voortkomen uit zoekmotoren, is het belangrijk om de aanmeldingstechnieken te gebruiken als marketing instrument. Dit permanent webverkeer is immers over het algemeen kwalitatief en het zal u helpen uw website rendabeler te maken.

De werking van zoekmotoren

Het zijn kleine robots (“spiders” genoemd) die surfen op het internet en er alle hyperlinks van alle pagina’s ter wereld volgen. Zij slaan de pagina’s op en ordenen ze op een specifieke manier (verschillend voor iedere zoekmotor), om ze uiteindelijk toegankelijk te maken voor de surfers. De zoekmotoren baseren hun resultatenalgoritme onder meer op: titel en teksten op de pagina’s; META tags (verborgen teksten bestemd voor de zoekmotoren); woorden binnen de URL, domeinnaam en hyperlinks; aantal links die naar de website verwijzen; het aantal clicks op de links in de zoekmotoren; …

(Bron: Bobex nieuwsbrief)

[tags]seo, search engine optimization, zoekmachine, zoekresultaat, zoekmotorpositie, zoekmotoren[/tags]