Bedrijfsblog zou maar weinig toegevoegde waarde hebben

Het internationaal PR-bureau Lewis-PR heeft net een studie gemaakt over het nut van bedrijfsblogs. De­ conclusie van dit rapport­ is dat corporate blogs minder nut hebben dan men meestal denkt, en dat hun toegevoegde waarde vooral ligt op het vlak van recrutering en reputatie.­ De blog van uw bedrijf­ zou­ maar weinig­ leads of nieuwe klanten genereren, en zou de relatie met uw bestaande klanten (wat ze ‘crm’ of ‘customer relationship management’ noemen) niet verbeteren. Opmerkelijke conclusies.­

De studie zou de impact gemeten hebben van bedrijfsblogs:

Uw bedrijvenblog heeft een sterke impact op uw:
- PR / reputatie;
- HR / recrutering;

Uw corporate blog zou ook een impact hebben op uw:
- PR / netwerking;
- HR / moraal;

Maar uw bedrijfsblog zou slechts een middelmatige impact hebben op uw:
- Marketing / SEO;
- Marketing / uw boodschap overbrengen;

En een zwakke impact op uw:
- Verkoop / leads;
- Klantenrelaties.

Voor de rest staat er weinig nieuws in­ dit rapport. Het is vnl. een ‘how to’ om een blog op te zetten, en een manier om in de media te komen. Opmerkelijk is ook dat er bijzonder weinig informatie is over de manier waarop ze deze studie uitgevoerd hebben, bij de 300 bedrijven in 10 landen.

(Bron: Lewis PR)